Historie se opakuje

o-scotland-facebook

S radostí oznamuji, že jsme se dostali v pořádku domů. Tedy ne tak úplně domů, domov ještě nemáme, ale jsme ve Skotsku. Po zhruba 54 hodinnách 3 různých letů a jedné dlouhé cesty autobusem jsme konečně tu. Tak jsem chtěla udělat takový souhrn toho, co se nám líbilo nejvíc v každé ze 6 zemí, které jsme během těchto 3 měsíců navštívili.

Z České Republiky se mi do paměti jako dobrá vzpomínka zarilo koupaliště s bráškama a Callumem. Byla jsem mile překvapena, jak se pěkně sblížili, I když nemohli komunikovat a Mareček, když se nebál jít se mnou na velký tobogán. Potom jejich první den ve škole, to jsem byla ráda, že jsem s nimi zažila. Samozřejmě jejich narozeniny, a také jsem byla ráda, že jsem tu byla na narozeniny své babičky Vlastičky.

V Bahrajnu jsem byla nadšená snad ze všeho. Ráda, že jsem konečně poznala tváří v tvář Callumovu maminku a nevlastního tátu. Skvěle strávený čas s báječnými lidni. Byla to ochutnávka něčeho úplně jiného. Krásné domy, první ochutnávka velikého dusna a jiného stylu života. Měli jsme skvělí branč v krásném hotelu Sofitel. Navštívili jsme strom života, měli jsme skvěle strávený den ve vodním parku, ale vrcholem všeho byly motokáry. Malý krůček po krůčku strácím starch z řízení a dokonce si chci dělat řidičák na skůtr až budeme mít našetřeno. Dobrá zpráva je, že je to překvapivě levné.

Dubaj. Co lepšího může být než bydlet hned vedle největší budovi na světě Burž Khalifa. Při plavání ve venkovním bazénku mít úžásný výhled na tuto budovu, procházet se kolem ní a vidět nejkrásnější tančící fontánu na světě. Prožít den na bílé písečné pláži a prostě ten fakt, že jsme byli v Dubaji bylo úžasné.

V Indii pro mě číslo jedna byl rozhodně Táh Mahál, jeden ze 7 divů světa. Pro Calluma to byl festival, což byla oslava výtězství dobra nad zlem a tančilo se po dobu 9ti dní. My prožili jen jeden, ale stálo to za to, což byl take můj druhý oblíbený zážitek z Indie. Další skvělý zážitek byl, když jsme spali na střeše pod širákem v Novém Dílí s jedním Indem a dvěma Rusy. Překvapivě jsem se dobře vyspala a ten východ slunce ráno byl k nezaplacení. Také to, že jsme potkali tolik skvělých lidí, kteří nám pomohli v nouzi. Jestli to bylo vzítí do nemocnice, nebo ukazování okolí, nebo nechátí nás přespat zadarmo a ještě nás pěkně pohostit a starat se o nás jako bychom byli rodina. V Indii jsou velice přátelští lidé, prostě se k vám nachvilku připojí ať jdete kamkoliv a chtějí si povikládat, odkud jste a tak.

O Thajsku tentokrát nemůžu tolik moc říct, protože jsme strávili skoro celý ten čas v hotelovém pokoji kvůli otravě z jídla. Aspoň si myslíme, že to byla otrava, ale na druhou stranu ta netrvá tak dlouho. Víc jak 10 dní nám nebylo dobře. Dobré bylo, že jsme byli obklopeni přirodou v Chiang Mai a take měli bazén, což mě hladilo po duši, protože voda mi pomáhala se cítit lépe. Kdyby to bylo o zážitcích z loňska, pak bych měla hodně co psát. Byla jsem v kleci s tygry, hladila  je po huňuté srsti. Skočila jsem bungee jumping z 50 metrů. Dělala jsem Scuba diving do 12 metrů dva ponory. Viděla jsem ostrov Jamese Bonda a procestovala celý jih.

Potom drahý Vietnam. Milovala jsem tu starou část, kde jsme byli ubytovaní. Je to nejstarší část Hanoje, malé ulice plné pouličních obchůdků a jídel, barevné a překvapivé v tom, že nevíte co najdete za rohem a pokaždé vás tam něco překvapí, I když ty ulice projdete stokrát, vždy si všimnete něčeho nového. A překrásná Ha Long Bay, jedna z přírodních památek UNESCO. Byla to prostě nádhera a skvělý zážitek. Musíme se sem vrátit, bude to naše první dovolená po cestování. Pěkně volno na 3 týdny a procestujeme celý Větnam od jihu, také navštívíme na den nebo dva Kambodžu kvůli Angkor Wat, což je take jedna z památek UNESCO , až zpátky na sever.

Je tolik míst, o kterých jsme nevěděli a teď, díky tomuto cestování víme, které chceme navštívit. Prostě si budeme dělat různé dovolené, jak to půjde.

Byla to skvělá zkušenost. Věřím, že nás to obohatilo o zkušenosti a možná i nějaké ty moudra, ale také jsem ráda, že se vracíme do Skotska a zase se usadíme. Chybí mi mít domov, takové to bezpečné místo, hnízdečko. Chybí mi přátelé. Teď se musíme porvat s přechodem do normálu a snad se co nejdřív usadíme a nebudou nějaké potíže. Dobré je, že práci máme zajištěnou, už jen ten byt a pomalinku se zajet zpátky do našich kolejí.

Leave a Reply

