Nejkrásnější z naší cesty

Zamilovala jsem se do Vietnamu na první pohled. Hned jak jsme vyšli z letiště a čekali na naše auto, úplně jiná příroda, budovy a lidi, než co jsme doposud zažili.

I to jídlo je jiné od zbytku Asie, velice chutné, velmi podobné našim chutím v Evropě, aspoň mě to tak přijde a já jsem vybíravá, když přijde na jídlo. Včera jsme si dali tradiční Pho Bo což je hovězí polévka s nudličkama a byla výborná s pořádnými kusy masa.

Zatím se mi tu líbí absolutně všechno, styl oblékání, tradiční dekorace, ulice, pouliční jídlo, kávu. Když už jsem zmínila tu kávu, mají tradiční udělanou s vaječnými žloutky, máslem a sladkým sýrem, ale je to jemná sladká pěna a tak strašně výborné. Měla jsem strach si hned jednu objednat, tak jsem počkala a ochutnala trošku od Calluma a hned si jedno taky objednala po ochutnávce. Bylo nám to doporučeno Callumovými rodiči, protože ti už tu byli a všechno vyzkoušeli, takže my už jdeme na jisto. Takže pokud se vydáte do Vietnamu tzv. egg coffee musíte zaručeně vyzkoušet, tato země je koneckonců slavná pro výtečnou kávu.

My jsme ubytovaní ve velice levném hotýlku, Olive Hanoi Hotel s velice dobrou lokalitou ve staré části, kde je hodně skvělých obchůdků s nádhernými dekoracemi a věcmi, hotel nás stál zhruba v přepočtu na české 3400 Kč na 9 nocí a je to i se snídaní, což je velice levné, když jsem v Hodoníně zaplatila za 8 nocí 6400 a bez snídaně. Pokoj je dostačující, máme dvoulůžkovou postel, sprchu se záchodem a klimatizaci na pokoji, pokud chcete jít ještě levněji, můžete spát ve stylu hostelu. My ale chtěli soukromí. Tento hotel je dobrý i v tom, že nabýzí i různé tůry a taxi za $18 což tu stojí všude stejně a je lepší napsat vašemu hotelu email, že chcete jejich taxi, aspoň budou vědět kam jet, jinak se do vašeho hotelu nemusíte hned tak dostat.
Když jsme šli na snídeni po prvé, tak jsme nevěděli co očekávat, jen jsme řekli, že chceme snídani a ten kluk na recepci se sebral na jeho kole a odjel. Ukázalo se, že jel koupit velké rohlíky, spíše jako bageta, a mezi tím se nám i udělala snídaně a dostali jsme “volské oko” s tím velkým rohlíkem a na talířku kousky salátové okurky a rajčátko. Velice jsme si pochutnali a navíc to byla zábava čekat co se stane a co dostaneme. Na ty naše výdaje jsme velice spokojení.

Bohužel jsme neměli dost peněz na to si koupit tůru s nimi, ale je tu kolem dokola tolik společností nabýzejících tůry, že jsme si vybrali. Všechno tu můžete přepočítat na dolary, takže za 50 dolarů pro oba dohromady jsme koupily výlet do Ha Long Bay, což je jedna z přírodních památek UNESCO. Náš balíček zahrnuje cestu z hotelu a zpátky, oběd na lodi a kayaking nebo bamboo loď a návštěvu jedné jezkyně. My si vybrali kayaking a na to, že je to standardní balíček tak si myslím, že to není tak špatné. Ty dražší VIP balíčky zahrnují to samé, akorád prý v lepší kvalitě, ale mi tu nejsme abychom zažili pohodlí boháčů, ale pravý život místních, a ti výletují jako my. A my prostě na ty dražší už neměli, ale za to nám zůstane trošku penízků na to si nakoupit nějaké věci pro náš byt, až nějaký mít budeme, už máme i list věcí, které chceme kupit.

hoan-kiem-lake-3

Včera na večer jsme navštívili jezírko Hoan Kiem, a nadchlo mě jak tu lidé žijí a užívají si venek. Na jedné straně hráli různé společenské hry od stolních po aktivní a na druhé se cvičilo, ale se vším všudy, vybavení sice trošku starší, ale pořád použitelné, které najdete v posilovnách, bylo podél tohoto jezírka a lidé to používali a nikdo nic neukradl. Prostě úžasné. Miluji to tu a nemůžu se dočkat na víc. Je škoda, že jsme tuto úžasnou zemi nenavštívili jako první, měli bychom víc peněz a víc času tu strávit. Hold se sem budeme muset vrátit!