Pestrá po všech stánkách

mumbai

Za tu krátkou dobu, co jsme tu v Mumbaji zatím byli, mám smíšené pocity. Hlavně ty dobré, ale je tu spousta věcí, co mi hlava nebere.
Tak například doprava, jedou nasobě nacpaní, divím se, že tu není hodně nehod, vlastně to vypadá, že tu skoro žádné nehody nejsou, aspoň já mám štěstí, že jsem ještě žádnou nezažila nebo neviděla.
Také jejich vlaky, jsou velice nebezpečné, já když jedu vlakem, tak si zalezu pěkně daleko od vchodu do vlaku, protože tady nemají dveře. Lidi jsou na sobě natlačení a spousta jich trčí ven z vlaku, držíc se jednou rukou a tělo jim skoro létá. A to není pomalý vlak, jede pěkně rychle, to vám povím. Náš nový místí kamarád Bhuresh nám řekl, že hodně lidí dennodenně přijde o nějaké ty končetiny a někteří dokonce i zemřou. Je to smutné, vemte si, že jedete z práce, a  domů se už nevrátíte, protože vypadnete z vlaku.

mumbai-local-train

Ale dost té černé kroniky, vlaky jsou taky velice levné, a když si zalezete pořádně dovnitř tak je to pro vás i bezpečné. My zaplatily za cestu tam a zpátky dohromady pro dva lidi 14 korun v přepočtu, a řeknu vám, byla to dálka, 27km, což by v česku bylo mnohem dražší.

Taky je docela divné i srandovní zároveň, jak tu na mě lidé hledí. Ale opravdu, i když se na ně podíváte a jde vidět, že je mi to nepříjemné, pořád koukají a nepodívají se někam jinam aspon na tu chvilku co se kouknete vy. Ale pomalinku se učím to ignorovat, někdy je to ale těžké.

Také musím zmínit srandovní zážitek, kdy mi servírovali nealkoholický koktejl. Obědnala jsem si mochito, normálně se servíruje ve vysoké sklenici, soda, máta, limetka a led s hnědým cukrem. Tady jsem to dostala ve sklenici na martiny, bez cukru, ale sůl místo toho, a taky dali sůl na okraj sklenice. Já samotnou sůl přímo nesnáším, takže jsem sklenici otřela a vypila co se dalo abych nespolkla tu sůl na spodu sklenice. Nechtělo se mě to vracet, nejsem ten typ člověka. Pokud to chutná jakš takš a dá se to, tak to prostě vypiju. Taky se zkuste dohadovat s někým, kdo vám ani moc nerozumí, to by byla sranda, já na něj v angličtině a on v hindštině. To bychom si pěkně ponadávali :D.

Zatím jsme s Indií spokojení, úspěšně zdoláváme překážky a zvládáme si se vším poradit. Ale jsme teprve na začátku cesty tak uvidíme, co nám zbytek přinese.

Leave a Reply

